ИЗДАВАНЕ НА УДОСТОВЕРЕНИЕ ЗА НАСЛЕДНИЦИ
|
ИНФОРМАЦИЯ ЗА УСЛУГАТА - 2016
/на основание чл.16, ал.1 от Наредба за
административното обслужване/
|
ИЗДАВАНЕ НА УДОСТОВЕРЕНИЕ ЗА НАСЛЕДНИЦИ
Правно основание за предоставяне на административната услуга:
- Чл. 24, ал.1 и чл.106, ал.1, т.1 във връзка с чл.5, т.2 от Закона за гражданска регистрация;
- Чл.110, ал.1, т.1 от Закон за местните данъци и такси;
- Чл. 9,10,11 и 12 от Наредба № РД-02-20-6 от 24.04.2012 г. за издаване на удостоверения въз основа на регистъра на населението (Обн. ДВ. бр.37 от 15 Май 2012г.);
- т.13.1, Раздел VІ, съгласно Приложение № 1 от Наредба за определянето и администрирането на местните такси и цени на услуги на територията на община Благоевград.
Административната услуга се предоставя от:
Отдел „Гражданско състояние и регистрация“
За прием на документи и информация за услугата:
Служителите в Центъра за услуги и информация на гражданите
Адрес: община Благоевград, гр.Благоевград, пл. „Георги Измирлиев” № 1, на І етаж /партер/ в сградата на община Благоевград.
Ел. поща: gsrblg@blagoevgrad.bg
Тел.за връзка: 073/ 884428 – Отдел „Гражданско състояние и регистрация“;
Работно време: от 8:00 до 18:00 часа без прекъсване
Необходими документи за предоставяне на услугата:
- Заявление по образец - изтегли от тук
- Документ за самоличност и/или нотариално заверено пълномощно /*Необходими само за легитимиране на заявителя или упълномощеното от него лице при подаване на заявлението/;
- Платена такса за административната услуга.
Процедура по предоставяне на услугата:
- Прием на заявлението с приложените документи в Центъра за услуги и информация на гражданите;
- Завеждане в деловодната система и изпращане на преписката в Отдел „Гражданско състояние и регистрация“;
- Проверка в локалната и национална информационна система по гражданска регистрация в семейните регистри, в личните регистрационни картони (ЛРК) и в регистъра за населението. Когато някой от починалите наследници е имал последен постоянен адрес в друга община и длъжностното лице не разполага с данни за неговите наследници, изисква служебно същите от съответната общинска администрация по реда на АПК. При необходимост, на заявителя се издава удостоверение по чл.42 от АПК.
- Изготвяне на удостоверението;
- Получаване на индивидуалния административен акт от Центъра за услуги и информация на гражданите по избран от заявителя начин.
*Забележка:Когато починалото лице не е български гражданин, но е вписано в регистъра на населението и за него няма съставен акт за смърт на територията на Република България, за издаване на удостоверението е необходимо да се представи препис или извлечение от акта за смърт, съставен от чуждестранен местен орган по гражданското състояние. Когато в регистъра на населението не се съдържат всички необходими данни за издаване на удостоверението, се представя официален документ, издаден от компетентните органи на държавата, чийто гражданин е лицето, удостоверяващ семейното му положение, данни за съпруг/а и роднини по права линия от първа степен и по съребрена линия от втора степен.
Информация за предоставяне на услугата:
- Услугата се предоставя по електронен път на Ниво 2.
- Образец на заявлението може да намерите на интернет адрес: www.blagoevgrad.bg
- Заявителят е длъжен да предостави телефон, факс или адрес за електронна поща, ако разполага с такива.
Начини на заявяване на услугата:
- Лично или чрез упълномощено лице, с нотариално заверено пълномощно, в Центъра за услуги и информация на гражданите,с подаване на писмено заявление по образец;
- Устно, като се отразяват в протокол, който се подписва от заявителя и от длъжностното лице, което го е съставило;
- чрез лицензиран пощенски оператор;
Начини на получаване на издадения индивидуален административен акт:
- Лично или чрез упълномощено лице в Центъра за услуги и информация на гражданите.
- Чрез лицензиран пощенски оператор на адрес, като заявителят декларира, че пощенските разходи са за негова сметка, платими при получаването му за вътрешни пощенски пратки и е съм съгласен документите да бъдат пренасяни за служебни цели.
- Индивидуалният административен акт да бъде изпратен:
Срок на действие на документа/индивидуалния административен акт:
- Валидно до промяна в данните, въз основа на които е издадено и съдържа, освен ако в специален закон не е определен по-кратък срок на действие на акта.
Цена за предоставяне на административната услуга:
- 5 /пет/ лева – обикновена услуга;
- 7 /седем/ лева – бърза услуга;
- 10 /десет/ лева – експресна услуга;
Начин на плащане:
- На гише „Каса“ в Центъра за услуги и информация на гражданите.
- По банкова сметка:
Кодът за вида плащане е: 448007.
Срок на изпълнение:
- 7 дни – обикновена услуга;
- 3 дни – бърза услуга;
- 1 ден – експресна услуга;
- 30 дни - когато някой от починалите наследници е имал последен постоянен адрес в друга община и длъжностното лице, което трябва да издаде удостоверението, не разполага с данни за неговите наследници, изисква служебно същите от съответната общинска администрация.
Орган, осъществяващ контрол върху дейността на органа по предоставяне на услугата:
- Кмет на община Благоевград.
Орган, пред който се обжалва индивидуалния административен акт:
- Кмет на община Благоевград.
Ред и срок за обжалване:
- Съгласно разпоредбите на Административнопроцесуалния кодекс.
ПРИ НЕСПАЗВАНЕ НА ПОСОЧЕНИЯ СРОК ИЛИ ДРУГИ НЕРЕДНОСТИ ВЪВ ВРЪЗКА С ИЗПЪЛНЕНИЕ НА ЗАЯВЕНАТА ОТ ВАС АДМИНИСТРАТИВНА УСЛУГА, ВИЕ МОЖЕ ДА ПОДАДЕТЕ СИГНАЛ ДО КМЕТА НА ОБЩИНА БЛАГОЕВГРАД.